1935-aisiais, kai į dabartinę Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnaziją susirinko pirmieji mokiniai, mokytojas buvo vienintelis žinių šaltinis, o pagrindinis mokymo principas – perduoti ir įsiminti žinias. Praėjus devyniasdešimčiai metų, visuomenei iš esmės siekiant subalansuoti ekonominę pažangą su socialiniais ir aplinkosaugos iššūkiais, žmonijos poreikius atliepia Švietimas 5.0. Tai etapas, kai technologijų integravimas į aplinką papildomas žmogiškumo aspektu.
Per 90 metų keitėsi progimnazijos aplinkos, kontekstas, mokytojo vaidmuo, ugdymo turinys, įgalinantis mokinį patirti mokymosi sėkmę, o mokytoją – ruošti piliečius ateities visuomenei. ES finansuojamų švietimo projektų, rajono savivaldybės dotacijų, tėvų dėka progimnazijoje šiuo metu veikia sensorinė erdvė, atnaujintas gamtos mokslų kabinetas, pagalbos mokiniui specialistų, technologijų kabinetai, II ir III aukšto koridoriai pritaikyti įvairiapusiam ugdymuisi, IT priemonėmis papildyta biblioteka. Edukacinės aplinkos ir priemonės sudaro sąlygas mokiniams kurti idėjas, padeda įgyti praktinės patirties, ugdytis kompetencijas realaus pasaulio problemų sprendimo ir personalizuoto mokymo kontekste.
Ugdymas nuo 1-os iki 8-os klasės išlaiko amžiaus tarpsnių balansą, natūralią bendruomenės tąsą, užtikrina stabilumą, pasitikėjimą, santykius. Ugdymo veiksnių sistema mokykloje orientuota į kiekvieną asmenį: mokinio ūgties dienoraščio naudojimas, skatinimo tvarka, kryptinga švietimo specialistų pagalba, trišaliai pokalbiai, refleksijos, saviraiškos dienos, ilgalaikiai 8-os klasės mokinių metų projektiniai darbai, „Sėkmės istorijos“ konferencijos, Mokinių tarybos iniciatyvos.
Švietimas 5.0 paradigma – tai ne tik skaitmenizavimas ir technologijos, skirtos ekonominiam efektyvumui didinti, bet visų pirma žmogiškasis faktorius, grįstas etika, socialiniais emociniais įgūdžiais, vertybėmis, kūrybiškumu, giliu ir platesniu kritiniu mąstymu.
Progimnazijos metodikos taryba
