Pamoka „Kelionės po užsienį – praktinės pamokos“

„Klajodama po Europą ir Aziją išmokau daug ko – kalbų, bendravimo, geografijos, biologijos, istorijos, matematikos, stovyklauti, gaminti maistą, rankdarbių ir t.t. Iš kitos pusės, mokykloje išmoktos kalbų, geografijos, matematikos ir kitos pamokos man padėjo keliauti įdomiau, prasmingiau ir patirti daugiau“ – taip integruotą ugdymo karjerai ir geografijos pamoką 6 klasėje pradėjo Vilija Pleskaitė, įmonės Western Union darbuotoja. Kaip mokytis, kad keliautum, ir kaip keliauti, kad mokytumeisi – apie tai pasakojo mūsų mokykloje apsilankiusi viešnia, taip prisidėdama prie moksleivių mokymosi motyvacijos kėlimo, parodydama, kad mokymasis ir pomėgis ne tik netrukdo vienas kitam, bet dargi padeda…  Lektorė papasakojo, kaip kelionėse įgytos žinios jai padeda jos pagrindiniame darbe – įmonėje Western Union, minėjo, kad ir iš pačių kelionių gali pragyventi.

Tad, ko reikia, kad pradėtum keliauti? Šeštokų nuomone, nemažo kiekio pinigų. Tačiau patyrusi keliautoja pateikė asmeninį pavyzdį, kad viena jos kelionė po Vakarų Europą, trukusi 20 parų, kuomet aplankytos 8 šalys, tekainavo … 100 litų (dabar, pasak viešnios, tai gal prilygtų 100 eurų dėl pinigų nuvertėjimo). Žinoma, Vilija Pleskaitė pasidalijo patirtimi, kaip tai padaryti, kad už tokią nedidelę sumą galima tiek aplankyti ir išgyventi tris savaites svečiose šalyse. „Tad norint keliauti, nebūtina  turėti didelę sąskaitą banke. Svarbiausia degti begaliniu noru tam, ką darai. Didelis noras yra pagrindinis sėkmės garantas kiekvienoje veikloje“, – kalbėjo Vilija Pleskaitė. Ypač tuomet, kai pavyksta atrasti savąją sėkmės formulę. Be noro, svarbus ir kelionės tikslas. Kartu su mokiniais buvo aptarti kelionių tikslai (vieniems svarbu kalnai, gamta, kitiems miestų architektūra, menas, tretiems pramogos….). Kelionės  tikslas lemia ir kelionės būdą. Patyrusi keliautoja pabrėžė ir bendravimo svarbą kelionės metu – bendrauti svarbu ne tik su kelionės bendrakeleiviais (jei keliaujama su grupe, galima surinkti iš žmonių nemažai informacijos, kuri pravers planuojant ateities keliones), bet ir pramokti keletą frazių pasakyti tų šalių kalbų, kuriose lankysitės, – taip parodoma pagarba žmonėms, jie maloniau priima svetimšalius, kurie kreipiasi į juos jų kalba, be to, gali tikėtis įvairių nuolaidų – nakvynės (kartais nemokamos, kartais už simbolinę kainą, maitinimo… Su minimaliomis vietinės kalbos žiniomis bei vietinių papročių išmanymu išvengi nemažos dalies problemų, nedarai klaidų (pvz. Tailande prieš įeinant į namus ar šventyklą, būtina nusiauti batus, negalima glostyti vaiko galvos… Tad ir kelionėje išmoksti nemažai dalykų, kurie praplečia akiratį, padeda gyvenime. „Kelionių metu ypač daug įgijau praktinės anglų kalbos vartojimo patirties, tai ypač praverčia man darbe įmonėje Western Union, kur pagrindinė bendravimo, reikalų tvarkymo kalba yra anglų“, – kalbėjo Vilija Pleskaitė. Ji papasakojo keletą smagių epizodų iš savo kelionių.

Pamoka praėjo greitai. Vaikai buvo aktyvūs, smalsūs. Kas nedrįso užduoti klausimo garsiai, priėjo, prie viešnios pertraukos metu ir sulaukė atsakymų jiems rūpimais klausimais. Ši netradicinė pamoka galbūt kiek pastiprino mokinių mokymosi motyvaciją, praplėtė akiratį, jie suprato, kad kelionės gali būti ne tik pomėgis, bet ir pragyvenimo šaltinis (kelionių vadovas, reklamos vadybininkas…).

Psichologė Rasa Berteškaitė