,,Pirmyn į praeitį“

Baigėsi paskutinė projekto, skirto 7–8 klasių mokiniams, ,,Kodėl verta skaityti knygas“ veikla. Projekto tikslas – ugdyti savarankišką skaitytoją, gebantį surasti, atsirinkti bei vertinti įvairaus pobūdžio knygas. Projekto metu didelis dėmesys buvo skirtas popierinėms knygoms, tačiau šį kartą mokiniams buvo pasiūlyta aktyvi lavinanti edukacinė pamoka ,,Pirmyn į praeitį“ Marijampolės Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos multicentre, kuriame persipynę istorinės, kraštotyrinės, literatūrinės žinios ir išmanieji sprendimai.

Mokiniai buvo suskirstyti į 4 komandas ir kviečiami pademonstruoti savo gebėjimus bei kompetencijas net keliose srityse: atmintį „Atminties kortose“ su senaisiais miesto atvaizdais išmaniajame ekrane, sumanumą, tveriant „Virtualų žemėlapį“, greitą mąstymą „Klausimų-atsakymų“ ruože, vikrumą „Virtualiame labirinte“, azartą „Kubiko-rubiko“ rungtyje. Kiekvienai komandai teko išbandyti visas sritis. Pabaigoje bibliotekos darbuotojos įvertino mokinių žinias, apibendrino rezultatus ir įteikė  pažymėjimus. Jos teigė, jog svarbu, kad mokiniai būtų smalsūs, mėgtų istorijas apie save ir pasaulį, ir kol taip bus, biblioteka liks patrauklia vieta darbui, saviraiškai, poilsiui. Mokiniams buvo pasiūlytos ir kitos įdomios veiklos: garso įrašų studija, žaidimų konsolė X – Box.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rasa Bondzinskienė džiaugėsi projekto sėkme ir pabrėžė, kad mokiniai kalbinės raiškos pamokų metu ne tik analizavo, rašė samprotavimo rašinius apie skaitymo reikšmę žmogui, bet ir turėjo galimybę mokytis kitokioje, netradicinėje aplinkoje: Vilkaviškio viešojoje bibliotekoje, Marijampolės multicentre, tobulino komunikavimo, bendravimo, bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis, pažinimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijas.

7 klasės mokinė Emilija Eidukaitytė sakė, kad išvyka į multicentrą buvo naudinga, nes sužinojo daugiau apie Marijampolės miestą, jo istoriją, pasitikrino literatūros žinias, ugdė bendravimo ir bendradarbiavimo ir pažinimo kompetencijas.

Simona Tarnauskaitė ir Liucija Akuckaitė džiaugėsi naudingai praleidusios laiką. Joms ypač patiko mokymasis naujoje erdvėje, Lietuvos istorijos pateikimas šiuolaikiškai, kūrybiniai žaidimai, muzikos kūrimas.

Naujos patirtys – tai mokymasis visą gyvenimą, o įsitraukimas į edukacijos veiklas, noras plėtoti kompetencijas skatina mokinius tobulėti,  grįžti į netradicines erdves, jas tyrinėti, pažinti.

Specialioji pedagogė Ilona Šmitienė