PROGIMNAZIJOJE PAMINĖTA VANDENS DIENA

Kiekvienais metais, kovo 22 dieną, švenčiama Pasaulinė vandens diena. Šią dieną aktyviai paminėjo ir mūsų mokyklos bendruomenė.

Pamokų ir pertraukų metu vyko įvairios integruotos veiklos, kurių tikslas – skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį ir jo didžiulę reikšmę kiekvienam iš mūsų.

 Su mokiniais atlikome tyrimą, kurio tikslas – degustavimo metu išrinkti geriausias „skonines“  savybes turintį vandenį. Ragavome šaltinio, šulinio, vandentiekio ir destiliuoto vandens.  Kiekvienas mokinys, siekdamas mažinti taršą, naudojo savo atsineštą puodelį. Susumavus slapto balsavimo rezultatus, padarėme išvadas, kad daugumai moksleivių skaniausias yra vandentiekio vanduo, todėl galime pasidžiaugti Vilkaviškio miesto geriamo vandens kokybe.

Ilgosios pertraukos metu PUG, 1 ir 2 klasių šokių būrelio ugdytinės (mok. Edvina Subačiūtė- Baltrušaitienė) pašoko šokį „Lietaus lašeliai“.

Etikos pamokų metu 5–8 klasių mokiniai buvo skatinama atkreipti dėmesį į vandens vartojimo tendencijas, į jo didžiulę svarbą kiekvienam žmogui bei aplinkai. Penktokai vykdė tiriamąją veiklą, šeštokai diskutavo ir išreiškė savo požiūrį apie vandens taršą, septintokai ir aštuntokai atliko kūrybines užduotis, kuriomis atskleidė vandens taršos aktualumą.

Lietuvių kalbos mokytojos, pasirinkusius temą „Vandens sakralumas“, pamokas integravo su etnine kultūra. Su mokiniais buvo kalbamasi apie mitinį pasaulio medį, kurio vienas iš pirmapradžių elementų – vanduo,  apie žmogaus ryšį su gamta ir to ryšio atspindį tautosakoje, literatūroje, apie šventvietes prie vandens, stebuklinguosius šaltinius, sakralinius upių bei ežerų pavadinimus ir kt.    

1–4 klasių mokiniai kalbėjo apie vandens reikšmę visai Žemei. Mokiniai žiūrėjo mokomuosius filmukus, kuriuose sužinojo, kaip keliauja vanduo („Vandens apytakos ratas“), kokį poveikį daro žemės ūkio veikla vandens kokybei. Stebėdami mokomąją medžiagą apie vandens taršą, sužinojo, kokie žmogaus veiklos padariniai ir veikla teršia vandenį ir aplinką. 

Dailės pamokų metu 5–8 klasių mokiniai piešė piešinius vandens tema. 7 klasių mokiniai vyko į netradicinę dailės pamoką Marijampolės kolegijos STEAM centre. ART laboratorijoje kūrė plakatus ir piešinius, kurie eksponuojami mokykloje.

Informacinių technologijų metu 7 klasės mokiniai ieškojo informacijos apie vandenį ir kūrė lankstinukus,

Per gamtos ir žmogaus ir biologijos pamokas mokiniai stebėjo laidą „Mokslo sriuba: geriamojo vandens technologijos”, diskutavo, savo žinias išbandė viktorinoje „Ką žinai apie vandenį?”. Daugelis pademonstravo puikias žinias.

Vokiečių kalbos pamokose buvo plėtojama tema apie vandens tausojimą.

Šios dienos pamokos, diskusijos įrodė, kad aplinkosauginėmis temomis gali bendrauti ir išsakyti savo nuomonę net patys jauniausi mokyklos ugdytiniai, o tai ypač svarbu, norit kuo anksčiau ir kuo daugiau pasakyti apie vandens svarbą, jo išsaugojimą ateinančioms kartoms.

Niekas gražiau ir tiksliau neapibūdino vandens, kaip garsusis rašytojas Antuanas de Sent Egziuperi: „Vanduo! Tu neturi nei skonio, nei kvapo – tavęs nusakyti negalima, tavimi gardžiuojamės nežinodami tavęs. Netinka sakyti, kad tu būtinas gyvybei, tu pats esi gyvybė. Tu pats didžiausias turtas pasaulyje”.

                                                Gamtos ir žmogaus, biologijos mokytoja Aira Lažauninkienė