Netradicinė integruota anglų kalbos – žmogaus saugos – gamtos ir žmogaus pamoka
Rugsėjo 15 dieną penktos klasės mokiniams vyko netradicinė integruota anglų kalbos – žmogaus saugos – gamtos ir žmogaus pamoka „Mokomės judėdami“. Mokiniai, išklausę saugaus elgesio instruktažą ir pasižadėję būti drausmingais, draugiškais, rodyti gerą pavyzdį aplinkiniams, kartu su mokytojomis Laura Augustaitiene ir Ina Bikauskiene išvyko į Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centrą.
Vaikų ir jaunimo centre mus pasitiko mokytoja Aira Lažauninkienė, kuri supažindino su centro erdvėmis. Integruotos pamokos metu mokiniai keletą kartų keitė ugdymosi aplinką, tokiu būdu ugdymosi procesas buvo dinamiškas ir įdomus. Mokytojų paruoštas užduotis mokiniai turėjo atlikti judėdami. Vaikams patiko žmogaus saugos užduočiai reikalingą tekstą skaityti judant ant lauko treniruoklių, o gamtos ir žmogaus dalyko eksperimentą atlikti energingai laidant popierinius lėktuvėlius centro fojė. Užduočių metu įvairių sąvokų, augalų bei gyvūnų pavadinimų mokiniai mokėsi anglų kalba. Jie sužinojo, kaip angliškai vadinama pėsčiųjų perėja, šviesoforas, autobusų stotelė ir kt. Neįprasta mokiniams buvo pažinti tai, kas nuodinga, kino salėje. Dideliame ekrane rodomi nuodingi augalai, gyvūnai atrodė išties įspūdingai.
Ši netradicinė pamoka žadino kūrybiškumą, skatino iniciatyvą, padėjo mokytis judant. Jos metu vaikai mokėsi vizualiniu, audialiniu bei kinestetiniu mokymosi stiliais. Įvairių dalykų integravimas sudarė sąlygas plėtoti bendrąsias kompetencijas: kartu planuoti savo veiklą ir veikti, bendradarbiauti, siūlyti idėjas, jas įgyvendinti, išklausyti draugo nuomonę ir išsakyti savąją, valdyti emocijas bei jausmus, numatyti tobulintinas sritis.
Dėkojame Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centrui už suteiktą galimybę integruotą pamoką vesti netradicinėse aplinkose.
Žmogaus saugos mokytoja Laura Augustaitienė
Pamoka gamtoje „Pienė-Saulės dukrytė“
Pažinome pasaulį tyrinėdami
Paskutinę dieną prieš atostogas progimnazijoje vyko pradinių klasių mokinių projektinė diena „Pažink pasaulį“. 1–4 klasių kabinetai virto laboratorijomis, kuriose priešmokyklinės grupės ir pradinių klasių mokiniai savo rankomis atliko bandymus.
„Medžiagų savybių tyrimo laboratorijoje“ vaikai susipažino su druskos savybėmis, pasigamino druskos tirpalą, sužinojo gudrybę, kaip greitai atvėsinti arbatą. „Sveikatos bandymų laboratorijoje“ mokiniai tyrinėjo širdies darbą: aiškinosi, kas yra pulsas, kaip jis matuojamas, įvairiais būdais jį matavo. Labiausiai visus sudomino bandymas „Giliai įkvėpkime“. Pasigaminę prietaisus iš buitinių priemonių, tikrino plaučių tūrį. „Mikroskopinių tyrimų laboratorijoje“, tyrinėdami kiaušinio lukštą, mokiniai suprato, kaip jame kvėpuoja gyvūno gemalas. Buvo įdomu pamatyti, kaip per mikroskopą atrodo paukščio plunksna, plaukas, popierius, musės koja. „Įdomiųjų eksperimentų laboratorijoje“ skambėjo mokinių džiaugsmo šūksniai, nes pradinukai kantriai „meškeriojo“ ledą, savo rankomis sukėlė „Spalvotų putų šou“, be lūpų pripūtė balioną. Eksperimentuodami pirmą kartą gyvenime pamatė, kaip atrodo „dramblio dantų pasta“, „veržiasi vulkanas“.
Po pietų priešmokyklinė grupės ugdytiniai ir pradinių klasių mokiniai sugužėjo į salę, kurioje vyko „Mažųjų konferencija“. Mokiniai gilino pasaulio pažinimo žinias, klausydami 17-os bendraamžių pranešimų. Jauniausi pradinukai pasakojo apie atliktus projektus, akcijas, savo augintinius, miego svarbą. Vyresnieji – apie Lietuvos paukščius, upes, augalus. Kai kurie pranešimai atspindėjo mokinių laisvalaikio pomėgius. Kalbėjusius mokinius pasveikino ir apdovanojo padėkomis progimnazijos direktorius Arūnas Serneckas.
Ši netradicinio ugdymo diena ilgai išliks mokinių atmintyje kaip nepakartojama galimybė mokytis vieniems iš kitų, pažinti pasaulį tyrinėjant.
Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijos
pradinių klasių mokytoja Irma Kriaučeliūnienė
no images were found