Dalykų integracija pamokose. INTEGRUOTŲ VEIKLŲ SAVAITĖ

Progimnazijoje gegužės 15–19 dienomis mokiniams organizuojamos integruotų veiklų savaitė. Mokytojai ugdomąsias veiklas organizuoja porose, trise (pamokose jungiami įvairūs mokomieji dalykai), pamokas veda muziejuose, įstaigose, įmonėse, įrengtoje lauko klasėje, sieti formalųjį ir neformalųjį švietimą (robotikos būrelio metu bus ugdomas muzikinis ir gamtamokslinis raštingumas). Tokių pamokų tikslas – padėti suprasti pasaulį, jame veikiančius dėsnius, kaip visumą, pakeitus mokymosi metodus, formas, aplinką mokytis įdomiau, spręsti problemas, mokytis, atliekant praktines užduotis. Per savaitę planuojama organizuoti beveik 30 integruotų veiklų.

Gegužės 16 dieną lauko klasėje vyko integruota gamtos ir žmogaus bei žmogaus saugos pamoka 5 klasės mokiniams. Integruotą pamoką vedė mokytojos Laura Augustaitienė ir Aira Lažauninkienė. Pamokos metu mokiniai atliko mokyklos aplinkos užterštumo tyrimą. Dirbdami grupėse jie nustatė teršalų rūšis, jų kilmę ir daromą žalą gyvajai gamtai. Mokiniai sugebėjo įvardinti labiausiai gamtai kenkiančius teršalus, taip pat žinojo, kaip ir kodėl reikia mažinti aplinkos užterštumą. Sudarydami gamtosaugos planus, pasiūlė puikių idėjų, kurios saugoja gyvąja gamtai ir žmogų.

Tą pačią dieną lauko klasėje vyko integruota anglų kalbos ir žmogaus saugos pamoka 7 klasei „Kūno sužalojimai“. Integruotą pamoką vedė mokytojos Laura Augustaitienė,  Ina Akuckienė ir Ina Bikauskienė. Pamokos metu mokiniai imitavo pirmosios pagalbos teikimo pratybas. Bendradarbiaudami grupėse sugebėjo sutvarstyti pasirinktą sužalojimą ir angliškai, dialogo būdu, jį apibūdinti. Mokiniams patiko žinių ir praktinių įgūdžių integravimas pamokoje. Per pamokos apibendrinimą  visi vienbalsiai tvirtino, kad tokios pamokos įdomios, smagesnės, nes vyksta lauko klasėje. Mokiniai vylėsi, kad tokių pamokų bus daugiau.

Mokytoja Laura Augustaitienė