Savanorystė – kelias į save

Savanorystė –  tai savo noru pasirinkta veikla, už kurią negaunamas finansinis atlygis ir kuri yra naudinga kitam žmogui. Tai galimybė pažinti save ir tave supančius, įgyti naujų žinių ir įgūdžių, realizuoti savo gabumus, ugdytis savikontrolę, savimonę, mokytis tolerancijos, o galbūt sudaryti pagrindą karjerai. Savanoriavimo patirtis padidina pasitikėjimą savimi, savigarbą bei pasitenkinimą gyvenimu. Būtent šių savybių ugdymui(si) Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijoje ir buvo skirta spalio 24-oji – Savanorystės diena. 12 penktų-aštuntų klasių mokinių grupelių, lydimų pedagogų arba savarankiškai (mokiniai mokėsi būti atsakingi vieni už kitus) lankėsi įvairiose rajono įstaigose: Vilkaviškio vaikų lopšeliuose-darželiuose „Pasaka“, „Kregždutė“, „Buratinas“, UAB „Komunalinis ūkis“, VŠĮ „Vilkaviškio ligoninė“, Vilkaviškio parapijos salėje, valgykloje, Vilkaviškio Vyskupijos „Carite“, Vilkaviškio Švč. Mergelės  Marijos Apsilankymo Katedroje,  Šv. Kryžiaus bažnyčioje, Didvyžių socialiniuose globos namuose, Vilkaviškio krašto muziejuje, Vilkaviškio centrinėje bibliotekoje, „Sodroje“.

Mokiniams teko pabūti auklėtojų ir auklyčių pagalbininkais, tvarkyti bažnyčios inventorių, neprižiūrimus kapus, klijuoti knygas, siūti etiketes prie muziejinių tekstilės fondų eksponatų, rūšiuoti rūbus, atlikti kūrybiškų darbų. Džiugu, kad mokiniai geranoriškai prisidėjo prie įstaigų ir mūsų visų gerovės kūrimo, tačiau svarbiausia, kokiomis emocijomis, patirtimis ir įspūdžiais praturtėjo visi proceso dalyviai – priimančios įstaigos, mokytojai, vaikai. Refleksijos metu ne vienas mokinys įvardino, kad dirbti yra nelengva, kad greičiausiai laikas eina, kai įsitrauki į veiklą, suprato, kuo norėtų, o kuo nenorėtų užsiimti, kaip trukdo triukšmas, kokios emocijos kyla, kai kiti neklauso, kokie mes visi įdomūs ir unikalūs ir t t. Artimiau susipažino visa mokyklos bendruomenė: grupelės buvo sudarytos iš skirtingo amžiaus mokinių ir juos lydėjo nebūtinai dėstantis mokytojas. Priimti mokinius ir deleguoti atitinkamam amžiui tinkamas veiklas buvo iššūkis ir įstaigoms. Pedagogai džiaugėsi atradę mokinius iš naujo: kitoje aplinkoje atsiskleidė pačios geriausios jų savybės – darbštumas, pareigingumas, mandagumas, atsakomybė, kantrumas, supratimas.

Tam, kad išugdyti Žmogų, reikia visų susitelkimo – pedagogų, tėvų, aplinkos. Esame dėkingi tėvams, įstaigoms, geranoriškai padėjusiems organizuoti Savanorystės dieną progimnazijoje.

Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijos direktorė Gileta Naujokienė