Dalyvavome baigiamojoje vykdomo projekto konferencijoje

Spalio 30 d. progimnazijos mokytojų komanda, dalyvaujanti šalies projekte ,,Mokymosi pagalbos mokiniui ir šeimai modelio, grįsto inkliuzinio (įtraukiojo) ugdymo nuostatomis, sukūrimas ir įdiegimas“ dalyvavo baigiamojoje konferencijoje Kauno Kovo 11-osios gimnazijoje. Į ją susirinko ir kitų mokyklų-partnerių komandos: Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazija ir Radviliškio r. Šeduvos gimnazija.

Konferencijos metu projekto koordinatorė, Kauno Kovo 11-osios gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laima Lukšienė, susirinkusiems dalyviams priminė projekto tikslus, apžvelgė dvejų metų veiklas, kvietė pasidalinti mintimis, koks pokytis įvyko bendruomenėje, diegiant įtraukiojo ugdymo nuostatas, stiprinant 4 klasės mokinių matematinius gebėjimus.

Pranešimą „Įtraukiojo ugdymo link“ skaitė mūsų progimnazijos pavaduotoja ugdymui Vilma Anelauskienė. Ji pasidalijo mintimis, kas inspiravo dalyvauti projekte, kaip mokykloje nuo sąvokos „integracija“ pamažu pereita prie „įtraukusis ugdymas“, kokios veiklos vykdytos. Remdamasi pavyzdžiais, pavaduotoja akcentavo, jog įtraukiajame švietime skirtybės toleruojamos ir vertinamos ne kaip problemos, o kaip galimi ištekliai, kuriuos reikia kūrybingai ir kryptingai panaudoti mokinio sėkmei užtikrinti, kalbėjo apie iškylančias problemas ir jų sprendimo būdus, įvardijo teigiamus pokyčius, vykdant projektą.

Kitų mokyklų, Kėdainių ir Šeduvos progimnazijos atstovai, taip pat dalijosi patirtimi, kaip sekėsi įgyvendinti projekto modelį, su kokiais iššūkiais teko susidurti, kokios galimybės atsivėrė.

Akivaizdu, jog įtraukiojo ugdymo gerųjų pavyzdžių Lietuvoje daugėja, bet jų nėra tiek daug, kad galėtume sakyti, jog mokyklose neegzistuoja įtraukiojo ugdymo problema. Mokyklų vadovai, mokytojai, tėvai, vaikai – visi susiduria su nemenkais iššūkiais, kuriuos, deja, ne visada pavyksta greitai įveikti. Tai besivystanti koncepcija.

Tikime, kad  nors ir mažais žingsneliais judame teisinga linkme. Įtraukiojo ugdymo sėkmė ir galimybės priklauso nuo mūsų požiūrio, bendro darbo ir susitelkimo.

Po konferencijos projekto komanda dar dalyvavo Supervizijų mokymuose. Kartu su edukatore Ramune aplankė Kauno Jėzuitų gimnaziją, Perkūno namus.

Specialioji pedagogė Ilona Šmitienė,

pavaduotoja ugdymui Vilma Anelauskienė